Det var hur virrigt som helst på väderleksprognoserna och till sist stämde i alla fall ingenting utan när vi släppte in de första bilarna så kom också de första regndropparna – den här sommaren är väl helt hopplös!! Hur som helst så skingrades molnen och det blev en riktigt OK hamnkväll med många intressanta besökare. För första gången (tror vi) så gästades vi av Aston Martin och t o m två stycken varav den äldsta var en DB7 från 1997, mest imponerande var MG-klubbens intåg med 25 bilar – och dessutom var det säkert 5 till som kom in separat, Jaguarer kom också i stort antal, ca 20 och R-R/Bentley representerades av 6 fordon. Riktigt roligt var det också att vår vän Ingvar Fredriksson kom med en överraskning även i år: en AC/Bristol Coupé, familjen Henrysson, Norrköping kom med familjens juvel – en Alvis TB21 3-litre Sports från 1952, den enda i Sverige. Och givetvis blev de utsedda till Kvällens Fordon, dels för den bil de hade med sig, men också för det fantastiska engagemang i Alvisbilen som de har med nu tredje generationen som intresserar sig.
Riktigt imponerade blev vi också av den killen som kört 170 mil från Frankrike med sin Rallyhundkoja av 1968 års modell, visserligen har han släkten i Nyköping, men det var ändå roligt att han prickade in engelska kvällen!
Bland icke-engelska bilar blev vi helt hysteriskt glada över den Borgward P100 från Tibro som representerar en spillra av överlevande av den bil som orsakade Borgwardkoncernens krasch 1960. Bilen konkurrerade med Mercedes och hade en 6 cyl motor på 2,3 liter och 100 hästar. Den här bilen hade aldrig renoverats trots ett intensivt liv med flera resor till Tyskland och Schweiz.
Totalt räknade vi in 151 fordon varav drygt 100 var engelska och endast 3 MC.