107 utställda fordon kan se ganska knapert ut när det rör sig om tvåhjulingar som inte tar så mycket plats, speciellt när det kom endast 13 bilar (kanske hälften var funktionärernas?). Mopeder dominerar nuförtiden med 74 st och MC var bara 20 st. Funktionärerna uppfattade att det var småtråkigt med mopedåkare som inte har uppfattat att vi inte tillåter trimmade och ombyggda mopeder på träffarna vilket innebar att ett 30-tal mopeder inte släpptes in på utställningen. Vi behöver än en gång understryka att Automobilsällskapet sysslar med historiska fordon i originalskick och att hur väl ombyggt fordon man än kommer med så platsar inte dessa i vårt sammanhang. Kanske är det dags att fundera på att lägga ner MC-temat – vi är ju trots allt en Automobilklubb – vi heter ju Automobilsällskapet! Otroligt intressant var det förstås med en Kleinschnittger, mc-bil med fyra hjul och även en Ford T tvåsits som ju förstås inte platsade i temat, hoppas den kommer tillbaka vid senare tillfällen. Till Kvällens Fordon utsågs en otroligt fin Puch MS 60 , 4,5 hk klassad som MC från Strängnäs, årsmodell 61 och har funnits i familjen sedan ny, numera ägd av Egon Karlsson – samme Egon Karlsson som fick utmärkelsen ”Kvällens Fordon” på Svans- och mittmotortemat den 30 maj i år med sin VW 1500 S från 1963. Heder till en sådan entusiast!