Lagom till onsdagsträffen skingrades molnen och solen fick rum att värma alla som vällde in på hamnplanen, tack vare dubbla filer in så gick insläppet smidigt och på ett ganska tidigt stadium så var hamnplanen fylld och vi fick ta till grusytorna även för cabbar. Efter ytterligare ett tag så pajade hela planeringen och vi fick parkera bilar med tak och utan tak huller om buller. MEN jag tror inte att det var någon som tog illa upp för det – stämningen var genomgående god under kvällen och det var en mycket trevlig blandning av olika bilar som kom, det är ju inte varje dag man ser en fin Talbot Samba samsas med en läcker Ford Fairlane Sunliner, Jaguarer och massor med Mercacabbar. För att inte glömma M-B 170 S A-cab med Per Liljekvist från Trosa som fick den plakett som han skulle ha fått som Kvällens Fordon på Tyska kvällen men som blev avglömt då. Per passade också på att bli ny medlem i ASN vilket ytterligare två personer blev under kvällen. Paraden innehöll den här gången ett udda inslag, nämligen en minihäst av det absolut gulligaste slaget som kördes av en nybliven medlem: Katarina Sandås som tillhör gästabudsgänget på slottet, men som tog sig en sväng ner till oss. Sedan visade vi Göran Ericsons superba Packard 1938, Torsten Grönvalls Riley 1949, Roger Calälvs Morgan 2001 tillsammans med gästande Porsche 914-6, Ford Fairlane Sunliner och en Triumph Herald Cab med tysk besättning.
Och så var det dags för Kvällens Fordon. Vi tog ut en bil som byggdes i endast 15 ex i USA 1978-79 innan fabriken gick i konkurs. Bilen heter Sceptre 665 och byggdes med glasfiberkaross på fordram och med Ford V8-motor. Liksom Excalibur tog den designinfluenser från flera europeiska bilmodeller. Idag återstår endast sju bilar och den här är den enda i Norden, ägd av Per-Inge Landholm, Sollentuna.